Featured
Table of Contents
Auto-i FEDERAUTO voorziet in een technische applicatie voor haar leden via www.auto-i.be, waar de BIV automatisch kan worden berekend door het inbrengen van een aantal gekende parameters. Leden van FEDERAUTO kunnen hun paswoord aanvragen via de website. Aansluitend op de uiteenzetting betreffende BIV, werd deze applicatie voorgesteld, die geïntegreerd zit in Auto-i, dé online taxeringstool voor tweedehandswagens.
Keuring De verschillende infoavonden, georganiseerd in samenwerking met GOCA, vonden plaats bij de lokale keuringsstations. Zo waren we te gast bij KM in Brugge, SBAT in Nazareth, AV-BTC in Geel, AV-BTC in Alken, AV-BTC in Diest, AIBV in Zellik en AS in Tienen. Ook wat de keuring betreft zijn er recent een aantal zaken veranderd, die voor de professional erg belangrijk waren om mee te geven.
Aangezien de vorige EUSAMAtest beperkingen kende inzake run-flats, lichte stads- en zware voertuigen, zal er in de toekomst een nieuw type ophangingstest worden gehanteerd. Een tweede thema bestond uit de nieuwe tweedehandskeuring. Deze nieuwe keuring volgt de Europese wetgeving en heeft als doel een vereenvoudiging teweeg te brengen van de tweedehandskeuring voor voertuigen die recent gekeurd werden in Veel volk! een EU-lidstaat.
En een derde thema betrof de keuring op verplaatsing (tms takeldienst). Een nieuwe dienstverlening waarmee de verschillende keuringsstations willen starten om de wachttijden te beperken en de dienstverlening klantvriendelijker te laten verlopen. Belangrijke topics hier betreffen onder meer de uitrusting van de locatie op verplaatsing (voorwaarden en technisch vereisten – geijkte toestellen, …) www - Takeldienst Ronse.goca.be Gezellig nakaarten met een hapje en een drankje Interactie en netwerking Na de uiteenzettingen door de verschillende sprekers, was er ruimte voor interactie en vragenstelling en kon er verder worden nagekaart met een hapje en een drankje, aangeboden door de verschillende keuringsinstanties.
Dit gebeurde tijdens de recente uitreiking van de titels en medailles van de Eliten van de Arbeid voor Eddy Lanhove en Alain Seigneur. Daniel Labours E ddy Lanhove is een echte visionair in de carrosseriesector. Samen met zijn echtgenote en twee zonen richtte hij niet alleen Wonitrol nv op, een familiegroep die zich concentreert om verschillende activiteitenzetels, maar werkte hij ook mee aan de oprichting van Car Repair Professionals, dat ondertussen Axial Belgium geworden is, een operationele organisatie die meer dan 80 ondernemingen in België telt en waarvan hij het voorzitterschap waarneemt.
Laten we echter niet op de feiten vooruitlopen … Twaalf om te beginnen Wie herinnert zich de Belgische firma Cras, H ? Op initiatief van een twaalftal carrosseriebedrijven werd er in 2001 een onafhankelijke vereniging van koetswerkbedrijven opgericht. Wat was het doel van de organisatie die indertijd nog onder het gedeponeerde merk Cras, H werkzaam was ? Zich samen als de Belgische kwalitatieve carrosseriebedrijven profileren en op dezelfde golflengte komen als één zelfde groep.
Cras, H Belgium, dat ondertussen herdoopt werd tot Axial Belgium, heeft zich vlug uitgebreid en telt Eddy Lanhove is een man die kortbij de mensen staat en hij is er dan ook altijd van overtuigd geweest dat we samen sterker staan. Federauto Magazine - Januari / Februari 2011 vandaag de dag circa 80 aangesloten carrosseriebedrijven.
Hij zag gelijkaardige initiatieven ontstaan in de buurlanden, wat aanleiding gaf tot onderhandelingen. In 2007 mondden deze onderhandelingen uit in de oprichting van de eerste Europese vereniging van onafhankelijke carrosseriebedrijven: Axial Europe. Onder een gemeenschappelijk merk moesten het voortbestaan en de uitbreiding van de onafhankelijke carrosseriebedrijven verzekerd worden en zo was het mogelijk op internationaal niveau gewicht in de schaal te leggen tijdens de onderhandelingen met de leveranciers, partners en klanten.
500 werknemers. Na de Fransman Philippe Gervasonio, die het voorzitterschap heeft waargenomen tijdens de twee eerste jaren, is het nu medeoprichter Eddy Lanhove die het roer heeft overgenomen. De nieuwe voorzitter wil, tijdens zijn twee jaar durende mandaat, alles in het werk stellen om Duitsland te overtuigen zich aan te sluiten zonder de markten in ontwikkeling zoals Spanje, Italië en Portugal te vergeten.
De carrosseriesector maakt immers een moeilijke periode door. We moeten wat nu in Engeland gebeurt vermijden en wat ook dreigt te gebeuren in Nederland, met name dat 40 % van de carrosseriebedrijven zich in een precaire situatie bevinden omdat ze onder druk staan van de verzekeraars die hun verliezen in de autobranche willen terugwinnen ten koste van de onafhankelijke carrosseriebedrijven die onvoldoende of zelfs helemaal niet beschermd zijn op juridisch vlak.
Het is deze terugkeer naar de bron die hem nog dichter tot Comaubel heeft gebracht, de beroepsorganisatie die indertijd actief was in onze sectoren en waarvan hij al lid was in 1971. Door zijn deelname aan alle algemene vergaderingen van FVO, later GVO geworden, gaf Alain Seigneur blijk van een dusdanige betrokkenheid dat hij in 1987 gekozen werd tot bestuurder van deze groepering die zeker een van de meeste dynamische van F EDERAUTO is.
van formaat. Axial Europe zou zo een juridisch front kunnen vormen en gerechtigheid waarborgen voor alle onafhankelijke carrosseriebedrijven. Opvolging verzekerd Eddy Lanhove is een man die kortbij de mensen staat en voortdurend klaar staat om zijn ervaring te delen met zijn personeel en collega’s en er bovendien altijd al van overtuigd is geweest dat we samen veel sterker staan.
Zijn talrijke en tijdrovende bezigheden laten hem niet langer toe even actief te zijn in de structuren van FEDERAUTO als vroeger, maar gelukkig heeft hij de fakkel doorgegeven aan een van zijn zonen, Bruce, die de visies van zijn vader volledig deelt. De opvolging is dus al verzekerd ! Een komma … Er wordt gezegd dat een komma de geschiedenis verandert … Ondanks het feit dat hij een blijkbaar zeer belovende carrière begon in de sector van de bouw van industriële metalen constructies, had Alain Seigneur in 1971 zin om zelfstandige te worden en zijn eigen bedrijf op te richten - tms takeldienst.
Deze keuze zou, met uitzondering van een afdwaling van enkele jaren in … scheepsbouw, zijn stempel op hem drukken en doet dat trouwens nog altijd in het beroepsleven van deze man die zijn genegenheid voor onze sectoren niet onder stoelen of banken steekt. Eerste liefdes Na toegezien te hebben op de creatie van een scheepswerf in Athus, in het kader van een partnership met de Belgische Staat die tot doel had de sociaaleconomische structuur van de streek opnieuw dynamisch te maken, inspanning geleverd moet worden om bepaalde dossiers te doen evolueren.
Hij neemt ook deel aan verschillende rondetafels en aarzelt ook niet om de grenzen over te steken om onze Franse of Nederlandse collega’s te ontmoeten. U zal al begrepen hebben dat Alain Seigneur zijn tijd niet telt en zal zich wellicht afvragen hoe hij het doet om dit alles op zich te nemen, inclusief zijn gezinsleven ? Wel, hij heeft een geheimpje: hij is een motorliefhebber en dit is het enige vlak waarop hij zijn dierbare sector van de wederverkoop van auto’s ontrouw is.
Latest Posts
Verkleinwoord Taxi
Taxi Capelle
Taxi Arnhem Zuid